П`ятниця, 29.03.2024, 09:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів                                Львівської ОТГ

Меню сайту
Реєстрація у ДНЗ
BannerFans.com
Освіта Львів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Новини

Головна » 2021 » Грудень » 14 » Гейміфікація в онлайн-навчанні: як зацікавити школярів?
17:40
Гейміфікація в онлайн-навчанні: як зацікавити школярів?

Photo of Шкільне життя Шкільне життя  Follow on TwitterSend an email10.12.2021

 Гейміфікація використовує ігрові правила для досягнення реальних цілей. Гра робить нудні завдання цікавими, а складне – простим. Як використовувати гейміфікацію під час онлайн-навчання, аби зацікавити учнів, з’ясовували журналісти Проєкту “Навчаємось разом: дружня школа”.

 

Про гейміфікацію ми говорити з Оленою Лізуновою,  вчителькою польської мови Ліцею “Престиж” м. Києва.

Завдання і цілі гейміфікації освітніх процесів

Для того, щоб досягти успіхів та прогресу в навчанні, перед кожним уроком варто ставити конкретні цілі. Гейміфікація допомагає їх досягти та навіть перевищити. Вона:

  • створює стимул для навчання та відвідування уроків;
  • раціоналізує використання часу як на самих уроках, так і в години самостійної роботи учнів;
  • дозволяє організувати й контролювати навчальний процес;
  • підвищити рівень знань, особистісного зростання учнів;
  • надає учням можливості контролювати хід навчального процесу.

“Використання елементів гейміфікації насамперед впливає на активізацію учнів, — каже Олена Лізунова. – Сидячи перед екраном, дітям та підліткам важко бути сфокусованими та активними під час уроку. Вони часто не хочуть вмикати камеру, працювати у групах та співпрацювати з учителем. Гейміфікація — чудове  рішення в такому випадку. Ігрові елементи швидко активізують учнів та стимулюють їхній інтерес.”

Перевірки, тести та контрольні можна подати у формі змагання. Це викликає азарт та бажання виконати завдання якнайкраще. Доповнити навчальний процес можна конкурсами, які закріплюють навички. Учні сприймають їх як розвагу, а на ділі це – реальна практика.

Як зробити гейміфікацію повноцінною частиною ваших онлайн-занять? 

  1. Сторітелінг

В основі найбільш захопливих ігор лежить історія, яка залучає користувача до процесу гри. Тому важливо пам’ятати про це під час гейміфікації учбового процесу.  Тому варто для початку описати сюжет гри: деталі, персонажів та їхні наміри, а також місця дії.

Ви можете придумати цікавий сценарій, який буде тримати учасників в певній напрузі, адже навчання найкраще відбувається в момент вирішення конфліктів. Спробуйте використовувати знайомих для учасників гри персонажів, таких, які викликають у дітей емоції. Ефективно подавати інформацію у формі діалогу між персонажами, тому не бійтеся вводити різних персонажів: кожен з них може передавати учасникам певний тип знань, точку зору або коментар.

Ставте перед школярами конкретні ігрові цілі. Наприклад, темою може бути порятунок зникаючих тварин України. Завданням — «складіть список тварин з Червоної Книги». Таким чином діти більше запам’ятають з теорії. Все тому, що знання, які вони отримають на уроці, одразу допомагають вирішити конкретну ігрову задачу. А робота в команді заради спільної цілі допоможе розвинути навички співпраці, переговорів та прийняття рішень — компетентності, важливі для школярів Нової української школи.

Придумайте випробування і правила ігрового світу. Це може бути будь-яка математична задача, природничий експеримент або мовна анаграма. Головне – надати завданню цікавий контекст. Важливо, щоб кожне випробування було умовою для просування вперед. Це те, як працює гра: її правила і причинно-наслідкові зв’язки.

  1. Завдання без застосування гаджетів та програм  

Це можуть бути різні мовленнєві чи рухові зарядки, швидка гра на асоціації, усне повторення матеріалу в ігровій формі або експрес-дебати для закріплення матеріалу. За допомогою таких ігор можна з легкістю розрядити атмосферу, коли діти втомилися або ще не встигли включитися у навчальний процес. Гра приверне увагу дітлахів, яку згодом можна направити на вивчення теми уроку.

“На моїх уроках є постійний пункт – мовленнєва зарядка. Аби під час дистанційного навчання вона була різноманітною, намагаюся задіяти різні активізуючі завдання, залучити учнів до діалогу”, – розповідає педагогиня Олена Лізунова.

  1. Завдання з використанням додаткових програм  та платформ

Щоб повністю гейміфікувати елементи навчального процесу, можна використовувати програми та платформи, які дають доступ до ігор на кмітливість, дозволяють створювати інтерактивні завдання чи навіть  цілі квести та історії (ClasscraftLearningappsMineTest).

Гейміфіковані домашні завдання можуть стати крутою практикою для підвищення інтересу школярів до їхнього виконання.

“Було б дуже нудно, якби учні просто робили самостійно певні вправи. Існує чудовий ресурс – genial.ly. На ньому можна створювати захопливі квеструми із загадками, ребусами, всім необхідним для повторення та закріплення лексичного або граматичного матеріалу, — розповідає експертка. – Можна користуватися різними додатками, як kahoot, quizziz або багатьма іншими, але мені здається, що під час онлайн-занять треба обмежити кількість застосунків, щоб не перевантажувати учнів.”

Є багато способів урізноманітнити навчання, зробити його цікавим та веселим. Гейміфікація однозначно допоможе заохотити дітей до навчання та зробити атмосферу на уроці комфортною та дружньою, нівелює стрес, зблизить учнів та вчителя.

Анастасія Камінська, журналістка Проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Його зміст є виключною відповідальністю партнера і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Переглядів: 446 | Додав: dudaps | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Духовна велич Львова
СЗШ №33
Упр.освіти ДГП ЛМР
Осв.портал Львівщ
Новини Педпреса
Збірник сценаріїв
Для допомоги у роботі класним керівникам, педагогам-організаторам, учителям-предметникам. Збірник сценаріїв знаходиться у розділі "Каталог файлів".
Увага ! Конкурс
1.1. Правила конкурсного приймання учнів у спеціалізовані школи укладаються з врахуванням Закону України «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2000р. №946 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад»,наказу Міністерства освіти та науки України від 19.06.2003 р. за № 389 «Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного прийняття дітей (учнів,вихованців) до гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл.» 1.2. До 16.05.2014 р. в закладах освіти будуть затверджені графіки проведення конкурсного випробовування у спеціалізовані школи, гімназії та ліцеї та графіки засідань апеляційних комісій відповідно до Правил конкурсного приймання.
Пошук
Календар
Архів записів
Соціальні закладки
Друзі сайту
Відвідування сайту
счетчик посещений
Besucherzahler russian woman
счетчик посещений

Конструктор сайтів - uCoz