Кожен користувач Інтернету рано чи пізно стикається з таким явищем , як спам. Недосвідченого юзера ця досить неприємна штука може застати зненацька , тому важливо знати , що таке спам і які існують методи боротьби з ним.
Що таке спам?
Існує кілька визначень спаму , на підставі яких можна вивести одне загальне для всіх його видів . Спам - це електронна розсилка різного роду реклами людям , які не давали своєї згоди на її отримання. Спам називають ще мережевим сміттям.
Чому саме « спам» ?
Термін « спам» стався від назви м'ясних консервів « SPiced hAM » (у перекладі «гостра шинка » fellow . Ці консерви призначалися для вживання американськими солдатами під час Другої світової війни. Після закінчення війни залишилися величезні запаси цих консервів - і їх треба було терміново збути . у цих цілях компанія- виробник консервів Hormel Foods організувала безпрецедентну на ті часи рекламну акцію. Слово SPAM зустрічалося людям скрізь: на фасадах будівель , в друкованих виданнях , на транспортних засобах і вітринах магазинів.
Види спаму
Залежно від спрямованості і цілей поширення небажаної реклами , розрізняють такі види спаму:
Поштовий спам. Найбільш поширений і самий неприємний вид спаму. Це масова розсилка реклами у вигляді електронних листів без згоди адресата. Поштовий спам може виявитися шкідливим , оскільки часто містить віруси.
Спам на блогах. Розміщення реклами на блозі , не узгоджене з його власником , у вигляді посилання на сайт в підписі коментатора або посилання в самому коментарі (часто має місце і те, і інше ) .
Спам на форумах. Розсилка рекламних повідомлень користувачам форуму без їхньої на те згоди.
Вискакують вікна ( pop - up ) , поширені на сайтах розважальної тематики і сайтах «для дорослих» , також вважаються одним з видів спаму.
Пошуковий спам ( веб- спам). Сайти в Мережі , створені для зміни результатів пошуку в пошукових системах . У результаті ці сайти , відображаючись по певних запитах у видачі пошукових систем , вводять в оману користувачів .
Чому потрібно боротися зі спамом ?
Крім того , що це непотрібне сміття , він може містити ще й шкідливі віруси , які можуть включити комп'ютер нічого не відає користувача в спамерськую мережу. Деякі спам- розсилки містять послання шахрайського змісту , які також можуть ввести в оману недосвідченого користувача . Також масові спам- розсилки можуть генерувати трафік у великих кількостях , що призводить до гальмування роботи Інтернету .
Як боротися зі спамом ?
Кілька нескладних прийомів допоможуть значно скоротити кількість спаму у вашій поштовій скриньці.
Ми часто залишаємо свою адресу , щоб отримати небудь лист , код активації , підтвердження реєстрації на якому-небудь ресурсі . Для цього рекомендується завести додатковий ( тимчасовий) поштову скриньку. А основний адресу електронної пошти використовувати тільки для регулярної кореспонденції ( підписки на ваші розсилки і новини , листи від друзів і колег ) .
Не залишайте адресу електронної пошти де попало , особливо на форумах або в інтернет -спільнотах , тобто на публічних мережевих ресурсах. Якщо така необхідність все-таки виникла і ви де-небудь на який-небудь веб -сторінці вказуєте свою адресу , спробуйте замінити символ « собачки » на що-небудь інше: на букву « а » , на слова «гав » , «собака» , « пес » і т.д. Це збільшить шанс того , що спамерский бот проігнорує ваш адресу і не занесе його в свою базу.
Якщо ж міняти вид електронної адреси не хочеться , можна замінити текст малюнком з e - mail . Тим самим , правда , ви створите деякі незручності користувачам, що вирішили написати вам листа - адже адреса доведеться вводити вручну. Проте позитивним моментом є те , що для спам- бота в цьому випадку ви станете практично недосяжні.
Ні в якому разі не можна відповідати на спамерські листи! Відсилаючи у відповідь на спам повідомлення типу « Залиште мене у спокої! » Або « Мені не цікаво Вашу пропозицію » , ви тільки поспособствуете збільшенню спамерських атак на вашу поштову скриньку. Отже , одна з відповідей на питання як боротися зі спамом - ігнорувати його .
Один із способів боротьби зі спамом - установка спам- фільтрів , спеціальних програм , які включають в себе багато поштові клієнти. За різними ознаками визначаючи спам , ці програми помістять підозрілу кореспонденцію у відповідну папку або відразу ж видалять її . Однак незважаючи на досить високу ефективність роботи , жодна програма на даний момент не може на 100 % справлятися зі спамом.
Якщо ви є власником блогу , то боротися зі спамом можна кількома способами:
- Встановити антиспам плагін , блокуючий підозрілі повідомлення ;
- Перевіряти і схвалювати коментарі вручну ;
- Заборонити заповнення поля «Сайт » в профілі коментатора .
|