Вебінар про використання мемів та хмар слів на уроках у початкових класах
05.01.2022
Великогрибовицький ліцей. Тиждень інформатики. Захист проекту «Інтернет речей»
17.12.2021
Підсумком двотижневої роботи 7-класників у проекті «Інтернет речей» став урок-захист, на якому учні представили результати своїх досліджень. Проект був парним, а питаннями для дослідження були: Використання Інтернету речей – у промисловості, сільському господарстві, транспорті, медицині і, звичайно ж, у побуті («розумні» речі та система «розумний будинок»).
Цікавим також було питання про майбутнє Інтернету речей і особливо про систему «розумна школа» (помріяти завжди можна!). Останньою з представлених робіт була презентація про небезпеки, які виникають разом із впровадженням Інтернету речей (хоча ця нотка звучала майже в кожній попередній роботі). Відповіддю на ключове питання проекту «Варто чи ні?» було: Інтернет речей – це дуже цікаво і корисно, і ми б хотіли мати такі речі (або й будинок чи школу), але страшно, що хакери «зламають» їх. Діти були задоволені і зізнались, що попри певні труднощі і хвилювання робота в проекті їм сподобалася.
Вчитель Лайбіда Г.М.
Гейміфікація в онлайн-навчанні: як зацікавити школярів?
14.12.2021
Гейміфікація використовує ігрові правила для досягнення реальних цілей. Гра робить нудні завдання цікавими, а складне – простим. Як використовувати гейміфікацію під час онлайн-навчання, аби зацікавити учнів, з’ясовували журналісти Проєкту “Навчаємось разом: дружня школа”.
Про гейміфікацію ми говорити з Оленою Лізуновою, вчителькою польської мови Ліцею “Престиж” м. Києва.
Завдання і цілі гейміфікації освітніх процесів
Для того, щоб досягти успіхів та прогресу в навчанні, перед кожним уроком варто ставити конкретні цілі. Гейміфікація допомагає їх досягти та навіть перевищити. Вона:
- створює стимул для навчання та відвідування уроків;
- раціоналізує використання часу як на самих уроках, так і в години самостійної роботи учнів;
- дозволяє організувати й контролювати навчальний процес;
- підвищити рівень знань, особистісного зростання учнів;
- надає учням можливості контролювати хід навчального процесу.
“Використання елементів гейміфікації насамперед впливає на активізацію учнів, — каже Олена Лізунова. – Сидячи перед екраном, дітям та підліткам важко бути сфокусованими та активними під час уроку. Вони часто не хочуть вмикати камеру, працювати у групах та співпрацювати з учителем. Гейміфікація — чудове рішення в такому випадку. Ігрові елементи швидко активізують учнів та стимулюють їхній інтерес.”
Перевірки, тести та контрольні можна подати у формі змагання. Це викликає азарт та бажання виконати завдання якнайкраще. Доповнити навчальний процес можна конкурсами, які закріплюють навички. Учні сприймають їх як розвагу, а на ділі це – реальна практика.
Як зробити гейміфікацію повноцінною частиною ваших онлайн-занять?
- Сторітелінг
В основі найбільш захопливих ігор лежить історія, яка залучає користувача до процесу гри. Тому важливо пам’ятати про це під час гейміфікації учбового процесу. Тому варто для початку описати сюжет гри: деталі, персонажів та їхні наміри, а також місця дії.
Ви можете придумати цікавий сценарій, який буде тримати учасників в певній напрузі, адже навчання найкраще відбувається в момент вирішення конфліктів. Спробуйте використовувати знайомих для учасників гри персонажів, таких, які викликають у дітей емоції. Ефективно подавати інформацію у формі діалогу між персонажами, тому не бійтеся вводити різних персонажів: кожен з них може передавати учасникам певний тип знань, точку зору або коментар.
Ставте перед школярами конкретні ігрові цілі. Наприклад, темою може бути порятунок зникаючих тварин України. Завданням — «складіть список тварин з Червоної Книги». Таким чином діти більше запам’ятають з теорії. Все тому, що знання, які вони отримають на уроці, одразу допомагають вирішити конкретну ігрову задачу. А робота в команді заради спільної цілі допоможе розвинути навички співпраці, переговорів та прийняття рішень — компетентності, важливі для школярів Нової української школи.
Придумайте випробування і правила ігрового світу. Це може бути будь-яка математична задача, природничий експеримент або мовна анаграма. Головне – надати завданню цікавий контекст. Важливо, щоб кожне випробування було умовою для просування вперед. Це те, як працює гра: її правила і причинно-наслідкові зв’язки.
- Завдання без застосування гаджетів та програм
Це можуть бути різні мовленнєві чи рухові зарядки, швидка гра на асоціації, усне повторення матеріалу в ігровій формі або експрес-дебати для закріплення матеріалу. За допомогою таких ігор можна з легкістю розрядити атмосферу, коли діти втомилися або ще не встигли включитися у навчальний процес. Гра приверне увагу дітлахів, яку згодом можна направити на вивчення теми уроку.
“На моїх уроках є постійний пункт – мовленнєва зарядка. Аби під час дистанційного навчання вона була різноманітною, намагаюся задіяти різні активізуючі завдання, залучити учнів до діалогу”, – розповідає педагогиня Олена Лізунова.
- Завдання з використанням додаткових програм та платформ
Щоб повністю гейміфікувати елементи навчального процесу, можна використовувати програми та платформи, які дають доступ до ігор на кмітливість, дозволяють створювати інтерактивні завдання чи навіть цілі квести та історії (Classcraft, Learningapps, MineTest).
Гейміфіковані домашні завдання можуть стати крутою практикою для підвищення інтересу школярів до їхнього виконання.
“Було б дуже нудно, якби учні просто робили самостійно певні вправи. Існує чудовий ресурс – genial.ly. На ньому можна створювати захопливі квеструми із загадками, ребусами, всім необхідним для повторення та закріплення лексичного або граматичного матеріалу, — розповідає експертка. – Можна користуватися різними додатками, як kahoot, quizziz або багатьма іншими, але мені здається, що під час онлайн-занять треба обмежити кількість застосунків, щоб не перевантажувати учнів.”
Є багато способів урізноманітнити навчання, зробити його цікавим та веселим. Гейміфікація однозначно допоможе заохотити дітей до навчання та зробити атмосферу на уроці комфортною та дружньою, нівелює стрес, зблизить учнів та вчителя.
Анастасія Камінська, журналістка Проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Його зміст є виключною відповідальністю партнера і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії.
СЗШ №33. Педрада-консиліум "Наступність початкової та основної школи".
09.12.2021
У школі відбулась педрада-консиліум на тему "Про наступність початкової та основної школи". Заступник директора з навчально-виховної роботи Бєлінська Н.І. розповіла про стан, проблеми та перспективи освітнього процесу для учнів 5 класу.
Вчитель англійської мови Зайцева доповіла про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів початкових класів. Психолог школи Смирнова В.Р підбила підсумки адаптації дітей 5 класу у старшій школі. Юхимчук В.В. (заступник з виховної роботи) окреслила питання про харчування.
СЗШ № 97. «Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її» А.Франс
20.10.2021 08:39
Екологічні проблеми набувають планетарного значення. Вивченням та вирішенням цих проблем займається не тільки біологія. Тому потрібно доносити до суспільства можливість їх розв’язання різними мовами. Так виникла ідея проведення інтегрованого уроку біології та англійської мова. Вчитель біології Кук І.Г., англійської мови Кіщак О.Б.
Яремків Н.В., заступник директора з виховної роботи
Великогрибовицький ліцей. І ЗНОВУ ПРО ВЕЛИКОГО КАМЕНЯРА
18.10.2021 10:50
Урок літератури рідного краю на тему "Сторінками життя та творчості І.Я. Франка" (учитель Охрисько Г.С.) у 8-х класах Великогрибовицького ліцею ЛМР пройшов цікаво. Діти попередньо побували в музеї-садибі с.Нагуєвичі, у музеї м.Львова. Учні активно долучились до пошукової роботи:повторили вивчене, знайшли нове про письменника.
Урок проходив як конкурс знавців життя та творчості І.Франка. Перемогла Діброва Соломія (8-Б клас), активними учасниками були Махніцька Аліна (8-А клас), Кулявець Юлія (8-Б клас).
СЗШ №78. "STEM-проєкт на уроці хімії - ефективно та цікаво!"
17.10.2021 22:27
У рамках реалізації освітнього проєкту "Сучасні підходи у вивченні хімії" 12 жовтня був проведений STEM-урок з елементами доповненої реальності у 8-х класах з теми "Будова атома".
Разом з учителем хімії Наталією Левицькою учні досліджували склад та будову атомів хімічних елементів, використовуючи при цьому інструменти доповненої реальності, створювали моделі запропонованих атомів. Виконання даного STEM-проєкту дав можливість учням легко, цікаво і просто засвоїти складний навчальний матеріал)
СЗШ №67. "Впровадження інтегрованої діяльності викладання у 5-В класі за програмою НУШ".
15.10.2021 01:08
Комплексний підхід до вивчення навчальних дисциплін забезпечує активне мислення учнів. Важливо, щоб отримані у школі знання, діти змогли використовувати в реальних життєвих ситуаціях. Інтегроване навчання розглядається через призму цілісної картини світу. З 1 вересня у пілотному 5-В класі впроваджено викладання інтегрованих курсів: «Пізнаємо природу», «Здоров’я, безпека та добробут», «Технології», «Етика» та «Мистецтво». Дані курси грунтуються на інтеграції взаємодії окремих навчальних дисциплін. Учні навчаються аналізувати, розв’язувати проблемні завдання, застосовувати знання на практиці.
«Не важливо, що ви знаєте.
Важливо те, що ви можете
Зробити з тим, що ви знаєте! (Борислав Білаш II)
10.10.2021 15:52
Малехівська гімназія ЛМР. Міжнародні уроки доброти «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»
07.10.2021 13:02
5 жовтня у Малехівській гімназії були проведені Міжнародні уроки доброти «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин», присвячені Всесвітньому дню захисту тварин.
У 3 класі (кл. керівник Козінчак Л. М.) на уроці учні «вирушили в подорож». Побували на островах: Допитливих. Юридичному. Історичному, де вчились поваги, любові, вірності і відданості до своїх домашніх улюбленців.
У 7 класі урок провела вчитель біології Шевчук Н. М. Під час уроку діти переглядали повчальні відеоролики з відеопроєкту «Відповідальний господар», цікаві презентації, грали інтерактивні ігри та завдання, малювали і описували своїх домашніх улюбленців. Учні розширили знання про гуманні шляхи розв’язання проблеми безпритульних тварин, зацікавились волонтерською діяльністю.
СЗШ №40 м.Львів. STEM-тиждень "Я - дослідник".
24.05.21 08:39
У рамках проведення STEM-тижня "Я - дослідник" у СЗШ № 40 вчителі географії Пенцак Г.Є. та Яремко Л.З. разом з школярами підвели підсумок роботи над проектами.
Працюючи над дослідженнями, учні 6-х класів мали змогу дізнатися деталі дослідів Торрічеллі, який довів існування атмосферного тиску; відповісти на запитання: "Чому віє вітер?"; змоделювали фрагменти плану місцевості, повторили основні способи орієнтування на місцевості. П`ятикласники представили свої моделі "Будови Сонячної системи". Учні 7-х класів, досліджуючи материки, створили проект "Унікуми материків". Участь у проектах допомогла дітям ознайомитися із винятковими та загадковими явищами природи нашої планети. Учні зрозуміли, що багато природніх явищ пояснюють закони фізики, адже, природа - найкращий учитель!
НВК "ШКТ-ЛТЛ". Урок-подорож з історії та географії на тему: «Природно - географічні умови Апенінського півострова та виникнення Римської республіки».
Учні 6 класу під керівництвом вчителя історії Глущак Оксани Володимирівни, провели інтегрований урок - подорож з історії та географії на тему: «Природно - географічні умови Апенінського півострова та виникнення Римської республіки». Учні на театралізованому дійстві за допомогою географічних карт розказали про природно – географічні умови Апенін та про господарство Італії, познайомили з давнім населенням, які населяли півострів. На віртуальній подорожі, учні ознайомили з історією про Римських богів та розказали цікаві факти про Рим.
СЗШ №67. "Тиждень географії".
З 11 по 14 травня в СЗШ 67 м.Львова пройшов тиждень географії. Вчителі Коваленко О. В., Зінкевич М.Р., Дорош Г.Т., Кліщ С.А. підготували ряд цікавих заходів використовуючи різні форми та методи: конкурси, вікторин, захист міні-проєктів, уроки мислення серед природи, квести, заочні екскурсії.
Метою проведення заходів було поглиблення знань та вмінь учнів з географії, розширення наукового світогляду, підвищення інтересу до географічної науки, дослідження навколишнього середовища, всебічний розвиток особистості.
6 мобільних додатків, які змінять формат вашого уроку.
Для освітян розробили цикл з чотирьох онлайн-курсів
Онлайн-тести з математики для учнів 5 класу. Середнє арифметичне. Середнє значення величини.
Як зміняться уроки фізкультури.
Нещодавно МОН затвердило «Рекомендації щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки учнівської молоді до 2025 року». Як зміняться уроки фізкультури в школі розповідається у матеріалі Освіторії: https://bit.ly/3tUlCQE
Основні ідеї:
- У школах створюватимуть спортивні гуртки, секції та клуби. І не окремо, а в координації з уроками фізичної культури
- На уроках вводитимуть більше командних ігор, у тому числі такі незвичні для нас, як петанк, фрізбі, флорбол тощо
- Ніхто не має бути осторонь занять, причому не у примусовому порядку, а заради розвитку та оздоровлення кожної дитини: тому фізична культура стане більш інклюзивною, створять дієві оздоровчі групи
- Вчителів спонукатимуть проводити такі нові форми уроків, як квест-уроки, сюжетні уроки, уроки-змагання
- Розпочнуть експерименти з поєднання рухової активності та комп’ютерних ігор. Це може бути пошукова активність, квести з елементами доповненої реальності та симулятори спортивних ігор
Запрошуємо вас на вебінар про методи та прийоми розвитку креативного мислення за допомогою сторітелінгу.
Ефір 2 квітня о 18:00!
Тема: Розвиваємо креативність учнів початкової школи за допомогою сторітелінгу Лектор: Оксана Словік |
Результат участі у вебінарі:
- Отримаєте поради щодо використання методу сторітелінгу у початкових класах
- Дізнаєтеся про систему ефективних засобів практики реалізації сторітелінгу задля групової взаємодії школярів
- + Отримаєте подарунок! Презентація лектора
Ліцей №57 імені Короля Данила ЛМР. Урок - дискусія на тему "Чи був Шевченко успішною людиною?"
Урок - дискусію на тему "Чи був Шевченко успішною людиною?", у 10-А класі провела вчитель зарубіжної літератури Перестюк С.І.
Учні переконливо довели, що Шевченко для наших сучасників є зразком успішності. Чи може бути неуспішною людина, яка отримала світову славу та визнання?
ЛПГ. "Театральний урок за твором Всеволода Нестайка "Тореадори з Васюківки".
3 березня у ІІ(6)-В класі Львівської правничої гімназії відбувся театральний урок за твором Всеволода Нестайка "Тореадори з Васюківки". Учні обговорили основні аспекти твору та відтворили найяскравіші уривки на сцені.
Ліцей №57 імені Короля Данила ЛМР. Мобільна математична наукова лабораторія-цікаві експонати.
У ліцеї продовжує працювати мобільна математична наукова лабораторія. Сьогодні учні поглиблено познайомилися з експонатами: "Квадратне" колесо, центр тяжіння, шифри Цезаря та Скитала. Діти цікаво та пізнавально провели навчальний день.
СЗШ №67. Тиждень історії
Цікаво і різнопланово пройшов тиждень історії в СЗШ №67. Вчителями історії Виздрик І. Ф., Киричок І. Б., Совичем А. Б. були використані різні форми і методи роботи з учнями та проведені такі заходи: інтелектуальні вікторини '' Подорож Київською Руссю '' Козацька доба в історії України '', '' Давній Єгипет '' ; конкурс малюнків '' Історія очима дітей''; розгадування ребусів, кросвордів ; шкільний кінолекторій '' Зима, що нас змінила. Небесна сотня'' тощо.
Ліцей №57 імені Короля Данила ЛМР. Мобільна математична наукова лабораторія
Сьогодні в ліцеї розпочала роботу мобільна математична наукова лабораторія, яка складається з 9 експонатів. Вчителі математики Меланюк Р.В. та Гудз І.Б. надали практичні поради учням, як працювати із цими приладами.
Кожен із них спрямований на те, щоб діти розв’язали завдання та дійшли до його суті. За допомогою цих приладів учні на власні очі побачили різні фізичні та математичні явища, про які раніше дізнавалися лише з підручників. Математичну лабораторію учні матимуть змогу відвідати впродовж тижня.
СЗШ №67. "Школа порозуміння"
Розпочинаємо роботу "Школи порозуміння" у СЗШ #67 м. Львова. 16.02. відбувся перший тренінг учасників на тему: "Підвищення комунікативних навичок учнів-медіаторів та учениць-медіаторок"