Середа, 14.11.2018, 20:23
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів                                м.Львова

Меню сайту
Реєстрація у ДНЗ
BannerFans.com
Освіта Львів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Інклюзія


Що таке інклюзія.

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивне навчання:

  • Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  • Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  • Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  • Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  • Мають індивідуальні здібності й особливості.
  • Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  • Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  • Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

  • Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
  • Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
  • Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.

Наше бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

  • Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
  • Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.
  • Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
  • Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
  • Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
  • Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
  • Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
  • Формувати команду — директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
  • Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.

Міністерство освіти і науки України. Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами.


Концепція розвитку інклюзивної освіти.


Міністерство освіти і науки України. Сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими учнівськими потребами.


Центр для дітей з особливими освітніми потребами буде у Львові.

Інклюзія або включення – методика, при якій дітей з особливими потребами навчають у звичайних школах разом зі здоровими дітьми. Інклюзивне навчання прийшло на заміну інтернатам та навчанню таких дітей вдома.

Батьки, які зіткнулися із фактом, що їхня дитина особлива, знають, що до неї потрібен особливий  підхід, як в навчанні так і в вихованні. Та як навчати і виховувати таких дітей, батьки знають не завжди. Депутати від «Об’єднання «Самопоміч» неодноразово наголошували: інклюзивна освіта важлива і треба створювати установи, які надаватимуть її якісно.

Комісія гуманітарної політики у Львівській міській раді, яку очолює депутат від «Об’єднання «Самопоміч» Тетяна Іванів, напрацювала проект ухвали «Про створення комунальної установи Інклюзивно-ресурсного центру міста Львова». Окрім Тетяни Іванів, до комісії також входять представники нашого об’єднання в міськраді Оксана Рубай, Олена Пасевич та Ігор Стояновський.

«Центр створюємо для того, щоб вивчити потреби дитини і надати їй якісні послуги. Так діти зможуть навчатися в садку чи школі. Окрім того, цей центр буде покликаний підтримувати тих педагогів, які працюватимуть з дітьми, де в класах будуть діти з особливими потребами.

Для Львова це перший інклюзивно-ресурсний центр. Законодавець визначив, що на кожних тисячу учнів має бути один такий. Тому таких центрів буде щонайменше дев’ять у Львові. Відкриємо перший і зрозуміємо, які працівники потрібні для послуг, які там будуть», - розповіла депутат Львівської міськради від «Об’єднання «Самопоміч» Оксана Рубай.

На важливості інклюзивної освіти наголошує і директор школи, депутат Львівської міської ради від «Об’єднання «Самопоміч» Тетяна Іванів: «Діти з особливими потребами не повинні ніяк відчувати меншовартості. Дуже важливо, щоб вони навчалися у звичайних садочках, школах та університетах».

Джерело: https://lvivrada.gov.ua/trybuna-deputata/item/7071-centr-dlya-ditey-z-osoblyvymy-osvitnimy-


У ЛЬВОВІ СТВОРИЛИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР

Комунальна установа має надавати психологічну та педагогічну допомогу дітям із особливими освітніми потребами.Зображення: .protothema.gr

У Львові з’явиться інклюзивно-ресурсний центр, який забезпечуватиме освітні потреби дітей з інвалідністю. Відповідну ухвалу прийняли вчора, 22 березня, на пленарному засіданні сесії ЛМР.

У центрі для дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років надаватимуть психолого-педагогічну допомогу під час навчання у садочках і школах, а також проводитимуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. 

Видатки на утримання установи здійснюватимуть із міського бюджету, зокрема з коштів, передбачених на освітню галузь. На пленарному засіданні львівські

депутати висловили побажання, щодо створення ще кількох інклюзивно-ресурсних центрів.


Соціальна адаптація дітей з особливими потребами

Соціальна адаптація – це інтерпретація людини в суспільство, у процесі якої відбувається формування самосвідомості та рольової поведінки, здатності до самоконтролю й адекватних зв’язків і стосунків.

Соціальна адаптація дітей з особливими потребами

Життя людини від самого початку і до кінця є адаптацією до середовища.

Соціальна адаптація – це інтерпретація людини в суспільство, у процесі якої відбувається формування самосвідомості та рольової поведінки, здатності до самоконтролю й адекватних зв’язків і стосунків.

Психологічна адаптація здійснюється шляхом пристосування людини до наявних у суспільстві узгодження індивідуальних цінностей і переконань та суспільних норм.

Соціальна адаптація – активний процес пристосування до соціального середовища, спрямований на збереження та формування оптимального балансу між людиною, її внутрішнім станом і навколишнім середовищем тут і тепер та з перспективою на майбутнє. Успішність адаптації не так від особливостей та об’єктивних властивостей ситуації, як від особливостей і наявності індивідуальних ресурсів, адекватності й ефективності стратегій їхнього застосування. Важливу роль у процесі адаптації відіграють особистісні якості педагога, його чутливість до іншої людини, гуманність у помислах і діях.

Діти з особливими освітніми потребами дуже чутливі, емоційні і тонко відчувають, коли педагог ставиться прихильно до їхніх почуттів, думок, ідей. Тому вихованців заспокоюють підбадьорливі коментарі вихователя, наприклад: « Мені подобається, як ти використав жовтий колір у своєму малюнку», « Ой, я бачу, що в тебе багато ідей», «Молодець, добре міркує!» тощо. Водночас необхідно уникати запитань, на які дитина могла б відповісти одним словом «так» або «ні».

Одним із методів досягнення емоційної рівноваги дитини є подолання її невпевненості та відчуття страху перед навколишнім середовищем. Вихователь може допомогти малечі у процесі малювання фарбами , олівцями, фломастерами, крейдою звільнятися від страху, напруження, негативних переживань. Задля цього можна запропонувати різні теми малюнків: «Коли я вдома один», «Я засмучений», «Що мені снилося?», «Ми радіємо», «Мій страх» тощо. Головне, щоб дитина усвідомила свої переживання і спробувала передати їх на папері.

Розвиток емоційної сфери учнів з особливими освітніми потребами відбувається завдяки розширенню уявлень малюків про світ людських почуттів: радості, інтересу, подиву, горя, презирство, страху, провини, сорому, заздрості, жадібності, прикрості, гніву. Старших дошкільників важко навчати розпізнавати почуття, передавати їх мімікою, жестами, пов’язувати з певними життєвими подіями, відтворювати у грі або в малюнках. Важливим аспектом співіснування в колективі ровесників є вміння дітей емоційно адекватно реагувати на подію, вчинок, результат діяльності. Закономірно, що педагог має вправляти дітей дошкільного віку в умінні правильно переживати як перемогу, так і програш, формувати помірковане ставлення до труднощів, оптимістичне ставлення до необхідності їх долати. Зміст педагогічної роботи, спрямованої на забезпечення емоційної рівноваги вихованців з особливими освітніми потребами, включає виховання сили волі дошкільників, корекцію їхніх проявів довільної поведінки. Педагог має відмовитися від практики звичного оцінювання кінцевих результатів праці, акцентуючи увагу дітей на процесі подолання труднощів.

Важливим моментом у створенні комфортних умов перебування дітей з особливими потребами в школі є надання їм можливості періодично розвантажуватися, розслаблятися. Для цього можна використати ігри у «клякси» або ігри з папером, які сприяють релаксації. Для зняття агресії, звільнення від негативних емоцій слід боксувати гумову грушу. Ще можна запропонувати дитині виконати певні фізичні вправи, танцювальні рухи.

Отже, важливим чинником соціальної адаптації дітей з особливими потребами є забезпечення їх емоційної рівноваги. Пріоритетна роль у цьому питанні належить вихователю, адже саме він несе відповідальність за ефективність педагогічної взаємодії.

Педагогічний вплив на дітей з особливими потребами

Методика педагогічного впливу є системою засобів організації різнопланової діяльності дітей, що забезпечує її різнобічний розвиток. Розрізняють такі види засобів: гра, слово, музика.

Провідною діяльністю дітей дошкільного і молодшого шкільного віку є гра. Наукові дослідження свідчать, що існують відмінності в кількості та якості та якості ігрових умінь у дітей із вадами та їхніх здорових товаришів. У малюків з особливими потребами гірше розвивається символічне мислення. Наприклад, вони можуть вимагати для гри іграшковий телефон, тоді як їхні однолітки без вад уже використовують еквіваленти – слова, дії, що зображають розмову по телефону, або символічні об’єкти, наприклад, дерев’яний кубик.

У дітей із вадами спостерігається затримка розвитку соціальних умінь, необхідних для гри. Вони можуть брати іграшки в рот чи намагатися замінити рольову гру фізичною, їхні розваги можуть бути хаотичними або нецікавими. Деяким малятам із вадами властиво повторювати ті самі дії, наприклад, гойдати, крутити предмети чи тримати їх перед своїм обличчям. Усі ці види поведінки можуть перешкоджати дітям брати участь у змістовній грі з новими об’єктами, а також заважати соціальній взаємодії малят з однолітками. Набуття необхідних ігрових навичок дітьми з вадами слід розглядати як першорядне завдання. Під час оцінювання дитини цьому питанню потрібно приділяти велику увагу і розробляти такі завдання та види діяльності, які допомагали б дітям природним шляхом оволодіти вміннями.

Поєднання слова, музики та руху (різноманітні ігри і фізкультхвилинки) дають нам новий напрям колекційної роботи – логоритміку. Включення логоритмічних складників у будь-яку форму роботи вихователя, логопеда сприятиме корекції дитини з різноманітними відхиленнями розвитку, порушеннями мовлення.


Зміни до законів задля інклюзивного навчання 

06.09.2018 Верховна рада прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 04.07.2018 № 8556.  Основні зміни у законах:

Про дошкільну освіту

Про загальну середню освіту.

З пояснювальної записки до законопроекту

Імплементація та реалізація міжнародних та Європейських стандартів щодо захисту прав та законних інтересів осіб з особливими освітніми потребами, які викладено в Загальній декларації прав людини, Декларації прав дитини, Декларації про права інвалідів, Саламанській декларації про принципи, політику та практику діяльності у сфері освіти осіб з особливими освітніми потребами та Рамках дій щодо освіти осіб з особливими потребами, Конвенції про права дитини та Конвенції про права осіб з інвалідністю є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави. У 2009 році Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю та взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на отримання освіти, в тому числі шляхом розвитку інклюзивного навчання. З метою імплементації положень вищезазначених міжнародно-правових актів та приведення чинного законодавства в частині захисту прав осіб з особливими освітніми потребами до світових стандартів, Україною вже вжито низку кардинальних заходів. Зокрема, нормами прийнятого у вересні 2017 року Закону України «Про освіту» встановлені державні гарантії права на отримання освіти особам з особливими освітніми потребами. Натомість існує нагальна необхідність подальшого вдосконалення актів спеціального освітнього законодавства, а саме законів: «Про дошкільну освіту» «Про загальну середню освіту» «Про позашкільну освіту» «Про професійно-технічну освіту», — щодо забезпечення прав осіб з особливими потребами та приведення їх у відповідність з нормами актів міжнародного права та базового Закону України «Про освіту». Зазначений законопроект спрямований на подальшу імплементацію міжнародних стандартів в галузі захисту прав осіб з особливими освітніми потребами, створення толерантного та рівного для всіх освітнього середовища.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/news/4718-zmni-do-zakonv-zadlya-nklyuzivnogo-navchannya?utm_source=letter&utm_medium=letternews&utm_campaign=letternews_rnvp_110918&ustp=F

Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

 

Духовна велич Львова
СЗШ №33
Упр.освіти ДГП ЛМР
Осв.портал Львівщ
Новини Педпреса
Збірник сценаріїв
Для допомоги у роботі класним керівникам, педагогам-організаторам, учителям-предметникам. Збірник сценаріїв знаходиться у розділі "Каталог файлів".
Увага ! Конкурс
1.1. Правила конкурсного приймання учнів у спеціалізовані школи укладаються з врахуванням Закону України «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2000р. №946 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад»,наказу Міністерства освіти та науки України від 19.06.2003 р. за № 389 «Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного прийняття дітей (учнів,вихованців) до гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл.» 1.2. До 16.05.2014 р. в закладах освіти будуть затверджені графіки проведення конкурсного випробовування у спеціалізовані школи, гімназії та ліцеї та графіки засідань апеляційних комісій відповідно до Правил конкурсного приймання.
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Соціальні закладки
Друзі сайту
Відвідування сайту
счетчик посещений
Besucherzahler russian woman
счетчик посещений

Copyright MyCorp © 2018
П.Дуда 


Конструктор сайтів - uCoz