Сьогодні, 3 лютого 2021 року, на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет доповів про виконання оперативного плану на 2020 рік та основні цілі на 2021 рік.
«Стратегічні цілі, завдання і заходи Плану розроблені в розрізі пріоритетів державної політики у сфері освіти і науки, визначених Стратегічним планом діяльності Міністерства освіти і науки України до 2024 року, з урахуванням документів державної політики: указів Президента України, законів України, Програми діяльності Уряду та інших», – зазначив Сергій Шкарлет.
За підсумками 2020 року виконані наступні завдання:
- створено умови для подолання черги до закладів дошкільної освіти та оновлено зміст дошкільної освіти;
- оновлено зміст загальної середньої освіти й методики навчання, що відповідають потребам формування ключових компетентностей для життя;
- вдосконалено систему ІРЦ та забезпечено заклади освіти допоміжними засобами для осіб з ООП;
- створено безпечне, сучасне, комфортне, інклюзивне та мотивувальне для всіх учасників освітнього процесу середовище в закладах дошкільної та загальної середньої освіти;
- розпочато вдосконалення мережі закладів професійної освіти відповідно до потреб регіональних ринків праці;
- розширено доступ вступників, які мешкають на тимчасово окупованих територіях, до українських закладів вищої освіти;
- створено умови для інтеграції до європейського та світового дослідницького просторів українських вчених.
«Працюємо над завданнями, які виникли через виклики, спричинені пандемією COVID-19», – підкреслив Міністр.
Серед завдань МОН, над якими триває робота:
- схвалення Концепції розвитку дошкільної освіти та проведення оцінки якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3;
- впровадження реформи НУШ на рівні базової середньої освіти та розбудова старшої профільної школи;
- забезпечення відповідності змісту та якості професійної (професійно-технічної) освіти потребам ринку праці;
- затвердження та впровадження Стратегії розвитку вищої освіти на 2021–2031 рр. та розроблення законопроєкту «Про освіту дорослих»;
- розроблення та внесення на розгляд Уряду проєктів законодавчих актів щодо міжнародного співробітництва України з ЄС та США.
Нормативно-правові акти, які розроблені МОН у 2020 році та ухвалені на засіданнях Уряду:
- постанови Кабінету Міністрів України – 60;
- розпорядження Кабінету Міністрів України – 33;
- проєкти указів Президента України – 4;
- проєкти законів України – 2.
«Серед цілей на 2021 рік – забезпечення доступу дітей до якісної освіти, зокрема дітей з особливими освітніми потребами; удосконалення системи дошкільної освіти; забезпечення наступності й послідовності між дошкільною та загальною середньою ланками освіти; упровадження реформи «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти; розвиток всіх закладів освіти», – повідомив Міністр.
Цілі на 2021 рік:
- сформувати нові підходи до забезпечення дошкільної освіти та розвитку в Україні;
- удосконалити систему позашкільної освіти в умовах децентралізації;
- продовжити реформу «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти;
- затвердити Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2021–2031 рр.;
- затвердити Стратегію розвитку професійної освіти на період до 2023 р.;
- затвердити та впровадити Стратегію розвитку вищої освіти на 2021–2031 рр.;
- визначити основні засади формування та реалізації пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
- забезпечити інтеграцію ЗВО та НУ з промисловістю;
- затвердити Концепцію цифрової трансформації освіти і науки України;
- приєднатися до процесів створення та розбудови Європейської хмари відкритої науки (EOSC).
Після завершення доповіді Сергій Шкарлет зазначив, що видатки на 2021 рік, передбачені бюджетом, на 26,6 млрд грн більше, ніж у 2020 році. Загальний обсяг освітньої субвенції на 2021 рік становить 103,7 млрд грн, що на 20,1 млрд грн більше, ніж минулого року. Інші державні видатки на освіту і науку на 2021 рік – 35,8 млрд грн (на 6,5 млрд грн більше, ніж торік).
|