К О Н С П Е К Т
МУЗЕЙНОГО УРОКУ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, ПРОВЕДЕНОГО У ЛЬВІВСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МУЗЕЇ УКРАЇНСЬКОГО МИСТЕЦТВА імені АНДРІЯ ШЕПТИЦЬКОГО 2 листопада 2016 року , для 11 класу СЗШ № 20
Вчитель зарубіжної літератури Сізова Н.Б.
Екскурсовод Співак Л.В.
ТЕМА: Модернізм в новелі Ф.Кафки «Перевтілення» і творчості українських художників початку ХХ ст.. (зокрема І.Кураха)
МЕТА: Узагальнити матеріал, який було вивчено на попередніх уроках, допомогти учням глибше усвідомити ідеї та проблеми, художні особливості твору Ф.Кафки; сприяти аналітико-синтетичній діяльності учнів, розвивати навички визначення провідних тенденцій у мистецтві, оцінювання культурно-мистецьких явищ, їхню пізнавальну самостійність та вміння обґрунтовувати й обстоювати власні погляди; виховувати прагнення до культурної освіти, естетичний смак; розширювати кругозір школярів.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Урок починається в залі «Модернізм». Учні знайомляться з екскурсоводом та згадують визначення терміну «модернізм» та його характерні ознаки.
ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Екскурсовод знайомить учнів з експозицією, наголошуючи, що модернізм як культурно-мистецьке явище був притаманний і малярству Західної України, і Східної України.
- Літературно-мистецький квест. Учні розбиваються на три команди, їм видаються по три цитати з літературних творів українських письменників-модерністів. Їхнє завдання – знайти співвідношення серед представлених малярських робіт.
- Перехід до залів, в яких представлений український авангардизм. Учні розповідають, що їм відомо, про цей художній напрям. Екскурсовод розповідає про сутність авангардизму на прикладах картин українських художників, про течії авангардизму.
- Порівнюємо ознаки експресіонізму в картинах та в новелі Ф.Кафки . Учні відповідають на проблемні питання, як їм були надані завчасно.
- Чому Грегор Замза, який перетворився на комаху, маючи крила, не відлетів у відкрите вікно?
- В чому різниця між перевтіленнями в казках і перевтіленні у новелі?
- Чим співзвучна новела Ф.Кафки картині І.Кураха («ECCE HOMO ХХ”) («Се чоловік ХХ ст.») та репродукції картини Е.Мунка «Крик»?
- Мистецький квест. Команди отримують аркуші ватману з написами «Експресіонізм», «Сюрреалізм», «Кубізм» і конверти з репродукціями картин. Вони мають наклеїти репродукції на певний ватман і пояснити свій вибір.
- Літературно-мистецький квест. Отримавши конверти з різнокольоровими паперовими геометричними фігурами, школяри мають на ватмані «Кубізм» створити ілюстрацію до новели Ф.Кафки «Перевтілення» і обґрунтувати свою думку.
ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
- Пригадайте основні мистецькі напрями модернізму.
- Назвіть прізвища українських художників – представників модернізму, авангардизму.
У. ПІДСУМКИ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
- Найбільше враження на мене справили ідейно-естетичні пошуки представників мистецького напряму…
|